Start op tijd met de organisatie, zeker wanneer je een feestzaal of traiteur wil inschakelen, en zo kan de aankondiging mee met de geboortekaartjes. Je kan de uitnodiging voor de babyborrel op het geboortekaartje drukken of, indien je niet iedereen die een geboortekaartje krijgt wil uitnodigen, op een apart kaartje dat je erbij steekt.
Wie zijn kindje laat dopen kiest vaak voor een combinatie met het doopfeest. De doop zelf vindt dan plaats in beperkte kring maar wordt dan gevolgd door een meer uitgebreid kraamfeest of babyborrel.
De mogelijkheden qua locatie en organisatie zijn vrijwel onbeperkt, enkele voorbeelden:
- Je kan het kraamfeest bij je thuis (of bij de grootouders) organiseren. Wat hapjes of een verrassingsbrood en veel drank en liefst ook wat hulp, want je hebt zelf je handen vol met het pasgeboren kindje. Afhankelijk van het budget kan je natuurlijk ook een traiteur inschakelen, party tentjes inhuren, enz. Maar vergeet niet dat bij een gewoon kraambezoek de mensen ook niet meer dan een nootje en een glas cola krijgen, dus vraag je even af of dit allemaal wel nodig is.
- Een café of clubruimte biedt dezelfde mogelijkheden, de kost aan drank en eventueel hapjes zal iets hoger liggen maar je bespaart jezelf een hoop afwas en opruim achteraf. Vaak staat ook de plaatselijke parochiezaal ter beschikking voor een redelijke prijs.
- Tal van restaurants, feestzalen en traiteurs verzorgen dergelijke feesten. Verschillende bestaande formules zijn een wafel en/of pannenkoeken buffet, of zelfs een heel diner.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten